شهرآرانیوز - سریال جدید نتفلیکس، «همه ما مردهایم» (All of Us Are Dead)، بعد از موفقیت «بازی مرکب» و «اهل جهنم» میخواهد سومین سریال کرهای باشد که در زمان همهگیری کرونا مخاطبان جهانی را با خود همراه کند. سریالی که از نظر منتقدان شاید چندان چیز جدیدی در زیرژانر زامبیها ارائه نکند ولی در ساخت جهان خودش بسیار موفق است.
سریال پر از عناصری است که میتواند طرفداران زیادی را جذب کند؛ گروهی از دانشآموزان دبیرستانی در مدرسهای پر از زامبیها به دام میافتند؛ همین موقعیت ملتهب و مکان آشنا خیلی زود باعث چنددستگی و اختلاف بین دانشآموزان میشود. درواقع سازندگان سریال از همین موقعیت برای بالابردن هیجان استفاده کردهاند.
«همه ما مردهایم» بر اساس یک رمان گرافیکی محبوب از جو دونگ گئون با نام «همین حالا در مدرسه ما» (۲۰۰۹) ساخته شده است. در این رمان گروهی از دانشآموزان در یک دبیرستان پر از زامبی گیر افتادهاند و میخواهند از تهاجم آنها به مدرسهشان نجات پیدا کنند. دانشآموزان در میان لحظات آخرالزمانی هجوم زامبیها معانی عشق و دوستی را مییابند.
این سریال را لی جائه کیو و کیم نام سو کارگردانی کردهاند و چون سونگ ایل داستانش را نوشته است. «همه ما مردهایم» دومین سریال زامبیمحور کرهای است که در نتفلیکس پخش میشود. سال ۲۰۱۹ فصل اول سریال محبوب «پادشاهی» در این شبکه منتشر شد. این سریال داستان ولیعهد لی چانگ (جو جیهون) را به تصویر میکشد که به دلیل درگیری با یک کودتای سیاسی مجبور میشود مأموریتی را آغاز کند تا درباره شیوع بیماری مرموزی که پادشاه فعلی و استانهای جنوبی را دربرگرفته تحقیق کند؛ بیماریای که باعث میشود قربانیان به صورت مردهٔ متحرک احیا شوند. به دلیل استقبال خوب مخاطبان از فصل اول این سریال، نتفلیکس فصل دوم را در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.
سریال «همه ما مردهایم» احتمالا در اوج محبوبیت سریالهای کرهای نتفلیکس با استقبال خوبی مواجه شود؛ استقبال منتقدان و رضایت مخاطبان در روزهای اول انتشار که اینطور نشان میدهد.
تریلر سریال «همه ما مردهایم»، کرهای جدید نتفلیکس
All of Us Are Dead ممکن است به جز ماهیتِ تا حدودی بیرحمانهاش چیزی کاملا جدید در قلمرو حمله زامبیها ارائه نکند، اما گاهی اوقات فقط نمایش و اجرای مؤثر ژانر بقای وحشت کافی است.
«همه ما مردهایم» مانند «بازی مرکب»، از لوکیشن اصلی کابوسوار خودش نهایت استفاده را میبرد تا آن را به تأثیری گیجکننده و معنوی برساند.
درونمایه احساسی همان چیزی است که درنهایت «همه ما مرده ایم» را از دیگر سریالهای زامبیمحور مشابه متمایز میکند.
مفهوم سریال واضح است: حتی زمانیکه ویروس فراتر از مرزهای مدرسه و به جهان وسیعتری گسترش مییابد، این موضوع نتیجه بیماریها و بیعدالتیهای سیستمی است که از بالا به پایین سرایت کرده است. فساد و خرابی همهجا هست.
سریال کرهای زامبیمحور جدید نتفلیکس مانند یک گلوله است و در مواقع لزوم تأثیرش را از نظر احساسی میگذارد؛ یک نمایش ۱۲ ساعته که بسیار برای تماشای یکباره مناسب است.
«همه ما مردهایم» بسیار خوب اجرا شده است، حتی زمانی که بیشتر شبیه یک تمرین است تا یک خلاقیت ارگانیک. کارگردان در ارائه شرایط بیرحمانه حمله زامبیها و الهام از زیرژانر زامبیهای کرهای، امیدبخشترین بیان را انتخاب کرده است. در حالی که پیشینیان او تا حد زیادی تبدیلشدن از انسان به زامبی را بهعنوان یک تغییر سریع و خام برای ثبت وحشت و نفرت نشان دادهاند، او در All of Us Are Dead برای هر انتقال، حتی برای شخصیتهای جزئی، هم درنگ میکند. در دنیای کارگردانی لی، چیزی مقدس در این درنگها وجود دارد، چیزی بین انسان و هیولا، بین احساس و وحشیگری، بین دوست و شیطان.
دختران بدجنس، قلدرها، بچه پولدارها و فقیرها. عشق یکطرفه و اضطراب اجتماعی. همه اینها چالشهای بزرگی برای یک دبیرستان هستند، اما با شیوع گسترده زامبیها، خطرات اینها کمی بیشتر میشود.
«همه ما مردهایم» بسیار خوب اجرا شده است، حتی زمانی که بیشتر شبیه یک تمرین است تا یک خلاقیت ارگانیک.
All of Us Are Dead همراه با اجراهای قوی و استعدادهای پشت دوربین، یک سرمایهگذاری ارزشمند است که مطمئناً علاقهمندان به ترس و زامبیها را بهطور یکسان سرگرم میکند.